Modulair denken
voor ‘the master in ice’
Smeva is actief in de koeltechniek en weet als geen ander dat kwaliteit in de details zit, maar ook in je aanpassingsvermogen. Zo zullen vanaf nu niet alleen hun systemen en producten indrukwekkend en modulair zijn, maar ook hun gloednieuwe website.
En daar hebben wij ze bij geholpen!
Een modulaire website voor ijskoude oplossingen
Smeva is de (ijs)koning in koeltechniek. Zo ontwikkelen en produceren zij hoogwaardige koeltoonbanken, koelvitrines en koel- en vriescellen voor diverse klanten in binnen- en buitenland. Deze systemen zijn modulair waardoor ze aanpasbaar zijn op de specifieke wensen vanuit verschillende, relevante industrieën; zoals supermarkten, slagerij- en visspeciaalzaken maar ook de farmacie. Bij deze modulaire manier van werken hoort uiteraard ook een modulaire en ‘coole’ site die verfrissend is voor de branche en laat zien wat Smeva in huis heeft. Een uitdaging waar wij geen ‘nee’ tegen kunnen zeggen.
IJskoud pitchen op een snikhete dag
Een modulaire website ontwikkelen vraagt om een perfecte combinatie van strategie, content en techniek. Zodoende brachten we, samen met GI, het gehele proces in kaart en kwamen we beslagen ten ijs tijdens de pitch op het hoofdkantoor van Smeva. Uiteraard met een koelbox vol ijsjes, gezien de buitentemperatuur al gauw de 30 graden aantikte. En met succes!
Vanuit de pitch bepaalden we samen de strategie en de flow van de website, toegespitst op de verschillende doelgroepen (personas) waar de website van Smeva zich op richt. Hiermee zorgen we ervoor dat de nieuwe website écht relevant is en kunnen we duidelijk sturen op conversie doordat de modulaire opbouw alles mogelijk maakt.
Dat klinkt allemaal mooi, maar hoe zorg je er nou voor dat de wensen en het design samenkomen in een website die inspeelt op de toekomst? Om dat uit te werken kwamen onze knappe koppen van Not on Paper om de hoek kijken:
Bij Not on Paper gebruiken wij voor de Smeva website Statamic CMS. Dit type CMS heeft geen database, wat ervoor zorgt dat de pagina sneller geladen wordt. Onmisbaar dus wanneer een hoge ranking in Google (SEO) belangrijk is. Daarnaast bouwen wij zelf de modules binnen Statamic CMS. Hierdoor kan een eindgebruiker deze gemakkelijk aan of uit zetten, zonder onze hulp. Wil je bijvoorbeeld geen blok met nieuwsbriefaanmelding onderaan de pagina hebben staan? Dan schakel je deze simpelweg uit en bij andere pagina’s juist weer aan. Dit geldt uiteraard ook voor image sliders, tekstblokken, quotes, video’s enz. Jij bent helemaal ‘in charge’!
Ook hebben wij een IP API service aangesloten aan deze website zodat wij weten op basis van IP of de bezoeker uit Nederland, België, Duitsland, Engeland of Frankrijk komt en kunnen we de content van de website direct in de juiste taal aanbieden. Dit is handig wanneer je niet voor alle landen dezelfde content beschikbaar wil hebben. Mocht de bezoeker toch graag kiezen voor een andere taal? Dan kan dit met de taalswitch. Deze voorkeur wordt ook (indien de bezoeker de cookies heeft geaccepteerd) vast gehouden voor het volgende bezoek op de website.
Daarnaast zijn de content en gelinkte contactpersonen per taal / land aan te passen. Zo wordt de juiste contactpersoon voor het desbetreffende land meteen aangehaakt in een mogelijke sale en krijgt deze ook te zien over welk product er informatie aangevraagd is. Alle data direct op de juiste plek dus.
And last but not least: de complete website is voorzien van Google Tracking Events voor Google Tag Manager. Hierbij kun je zelf verschillende tags op elementen plaatsen, waardoor alles makkelijk en flexibel in te richten is. Zo zorgen we ervoor dat je, op ieder moment van de dag, elke flow binnen de website kunt analyseren en optimaliseren.
Na oplevering is een nieuwe website niet in steen ijs gebeiteld
Klaar na de oplevering van een nieuwe site? Nooit. Een website vraagt namelijk om continuous development. Dit betekent dat we er elke maand voor zorgen dat de website up to date blijft en verbeterpunten snel doorgevoerd kunnen worden, ook wanneer het om SEO optimalisaties gaat. Zo spelen we continu in op nieuwe technieken, aangescherpte regelgeving maar ook de veranderende wensen van de bezoeker.
Het proces voor ijskoud succes in kaart gebracht
Om impact te kunnen maken is een goed plan van aanpak onmisbaar, net als goede samenwerking. Daarom werken wij regelmatig samen met GI. Hierbij gaan we stap voor stap van strategie naar tactiek en uiteindelijke de operationele fase. En dat was voor de Smeva site niet anders, zoals je hebt kunnen lezen.
Benieuwd geworden?
We delen ons strijdplan graag met je:
Modulair denken is de toekomst
Enthousiast geworden over de kracht én het gemak van een modulaire website? Of wil je meer weten over ons stappenplan voor succes en wat dit voor jouw merk kan betekenen?
Neem contact op met Claudia zodat zij je er meer over kan vertellen.