Online platform voor
optimaal bereik

Een platform bouwen met een missie betekent een duidelijke structuur, praktisch en emotief design, optimale user experience en social integratie.

We’ll race you, want wij zijn gek op projecten waar alles samen komt!

Liefde voor leer met een online knowledge hub

Informatie en data is tegenwoordig altijd met een muisklik of swipe toegankelijk. Maar waar feit begint en mening eindigt, is steeds moeilijker te bepalen. In de tijd van ‘fake news’ is vertrouwen belangrijk en One 4 Leather wil dat bieden: een knowledge hub over leer met alle kennis, data en inzichten die nu ontbreken in de markt.

SEO-toegankelijkheid en user experience voorop

Behalve een uitgebreide, easy-to-use SEO-structuur, zorgden we voor optimaal gebruiksgemak op de pagina zelf. Zo staat toegankelijkheid voorop, via zoekmachines en on-site navigatie – altijd overal snel bij. Het design heeft ook een belangrijke rol. Het moest een look en feel hebben die vertrouwen uitstraalt en matcht met de verwachtingen van de doelgroep, de user experience is hierbij uiteraard essentieel.

De inhoud van het platform mag dan diepgaand en gedetailleerd zijn, in gebruik mag het nooit complex of moeilijk zijn. Je moet snel kunnen scrollen en swipen op laptop, telefoon of tablet, zodat je via de eenvoudige navigatie en het dynamisch aanbod van nieuwe content steeds meer kan ontdekken. Een groot voordeel voor je doelgroep, welke je terug ziet in de positieve stijging van de sessieduur in analytics.

Win-win noemen we dat!

Hoe vertaald zich dat in de techniek

Om dit technisch te bewerkstelligen gebruiken we een aantal slimme technieken in het One 4 Leather platform:

Isotope filters voor contentselectie
  • De contentfilters veranderen de selectie in real-time.

    Dat zorgt dus voor minder laadtijd en een soepele, visuele ervaring.
Dynamisch, vers content aanbod
  • Gebruikers van het platform hoeven zich niet te vervelen, want na het lezen van een artikel of kijken van een video wordt relevante content aangeboden. Zo blijf je ontdekken.
Sharing is caring
  • Een platform gericht op social media kan natuurlijk niet zonder snelle ‘share’ knoppen, zodat gebruikers direct informatie kunnen delen met hun netwerk.

    Het resultaat: meer siteverkeer, zonder extra kosten.
Uitgelichte content en beheer
  • In het design kunnen de contentmanagers eenvoudig artikelen of items uitlichten. Die zijn dan te zien in een grotere tegel, terwijl de andere items zichzelf hier omheen schikken.

    Handig in het beheer, maar ook om je bezoekers te sturen.

Een platform met optimaal gebruiksgemak, makkelijke toegang en effectieve integratie van social netwerken.

Maar daarmee waren we natuurlijk niet klaar. Door continue het gebruik en verkeer te monitoren naar én op de website kwamen we tot belangrijke nieuwe inzichten:

  • Optimalisatie lay-out
    Door de cursor van bezoeker te tracken (GDPR-proof, no worries) kwamen we erachter dat een aanpassing in de volgorde van site-elementen op de homepage het gebruiksgemak kon verhogen. Na een grote wisseltruc steeg de on-page tijd van pakweg 90 seconden naar 130 seconden (boven de 100 seconden ben je goed bezig).

  • Hogere conversie met een ‘Subscribe’ pop-up
    Eén van de graadmeters voor succes is het aantal nieuwsbriefinschrijvingen. De conversie op de inschrijfpagina was echter laag, dus hebben we een pop-up ingezet. In de eerste maand zagen we het aantal aanmeldingen stijgen met 20%. Nice!

  • SEO-optimalisatie met lichtere beelden
    Toen de hoeveelheid content (geproduceerd door zusterbedrijf GI) toenam, zagen we een uitdaging met de laadsnelheid van de website. Afbeeldingen zijn zwaar qua data en hebben effect op je SEO-score. Custom slimme compressie zonder kwaliteitsverlies gaf de site een boost!

Vraag het ons over een tijd nog eens, ongetwijfeld hebben we het platform nog verder aangescherpt. Online is namelijk nooit écht af!

Meer doen met je nieuwsbrieven

Die nieuwsbriefinschrijvingen gaan trouwens meteen onze all-in-one mailingtool DirectMail in (directe import). Daarmee stuur je strakke nieuwsbrieven naar je adressenbestand, geoptimaliseerd voor elke browser en visuele setting. Geen rode kruisen of foutmeldingen, maar altijd een strakke nieuwsbrief in jouw huisstijl!

Ontdek meer over DirectMail

Op zoek naar een website met een missie?

Kan jij niet wachten om de wereld te vertellen over jouw product, project of doel? Bel ons gewoon even; of het nou om een platform, tool of compleet pakket gaat. Wij stropen er graag onze mouwen voor op.

Neem contact op met Martijn om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Martijn Rief
Certified Digital Transformation Professional (CDTP) | Key Data Management Specialist