Actiemarketing meets partnersparen
in het My Novik-platform van Nefit Bosch
Als leverancier van warmtetechniek heeft Nefit Bosch uitgebreide ervaring met promotiecampagnes en acties voor consumenten, die zij regelen binnen Novik®. Nu zocht Nefit Bosch een manier om ook haar spaaractie voor installateurs daaraan te koppelen. Een spaaractie los van het standaard spaarprogramma, in het eigen partner portal van de installateurs. Gekoppeld aan Novik®, combineert My Novik de voordelen van een snelle service en afhandeling met een makkelijke en persoonlijke manier van sparen.
Wat het inhoudt? Dat nemen we graag met je door.
Nefit Bosch’ actiepunten
Een spaaractie die wél in het Nefit Bosch Partner Portal past, maar gescheiden blijft van de reguliere spaarcampagne. Dat was het uitgangspunt voor de bouw van My Novik. Omdat Nefit Bosch al gebruikmaakt van actiemarketingtool Novik®, was hun vraag bovendien of het nieuwe platform hierop kon worden aangesloten. Maar, daarmee was het lijstje nog niet compleet. Not On Paper nam de volgende wensen en actiepunten mee in het proces:
Een deelnameformulier
Installateurs sparen niet automatisch, maar moeten zich eenmalig aanmelden door hun gegevens op te geven.Een gepersonaliseerde bestelpagina
Een dashboard waarop de deelnemer kan zien wat zijn puntensaldo is en een powertool naar keuze kan bestellen.De mogelijkheid om handmatig excel-files te uploaden
Om het saldo van de installateur te kunnen updaten op basis van het aantal registraties dat hij/zij in het Nefit Bosch Partner Portal doet.Een achterliggende database met gegevens van deelnemers
Zodat het puntensaldo aan de hand van die gegevens te updaten is.Real-time bijwerken van het puntensaldo
Afhankelijk van de kosten en tijd kan dit ook na verwerking, de deelnemer krijgt dan enkel een waarschuwing wanneer hij iets wil bestellen wat de waarde van het puntensaldo overschrijdt.Een overzicht van de bestellingen
Per deelnemer vastgelegd in de database, om deze periodiek te kunnen downloaden en verwerken.
Samenwerking in het spaarsysteem
Bij Not On Paper ontwikkelen we voor, maar ook mét onze klant. Omdat Nefit Bosch een oplossing zocht die perfect aan zou sluiten op Novik®, zorgden wij er onder andere voor dat de campagne-informatie, nodig voor het platform, daaruit opgehaald kon worden.
Ook de door Nefit Bosch aangemaakte cadeaus, met puntenaantal en informatie, belanden door de koppeling automatisch in het My Novik-dashboard van de installateur. Die kan daar -na het sparen van voldoende punten- het cadeau bestellen. En de afhandeling? Daar pakt Novik® het stokje weer over. Via UPS of Novik’s koppeling met Sendcloud wordt een batchbestand gemaakt voor de verzending en gaan de gespaarde cadeaus in no time op weg naar de installateurs.
Zo maakt Nefit Bosch optimaal gebruik van samenwerkende SaaS-oplossingen!
Aan de kant van onze klant
Nefit Bosch heeft binnen het platform van My Novik een eigen admin-gedeelte, om via een csv-bestand punten te kunnen uploaden. Op basis van e-mail en debiteurennummer komen de punten op de juiste plek. My Novik houdt bij hoeveel punten een installateur al heeft gebruikt en brengt deze realtime in mindering. Verder kan Nefit Bosch installateurs zelf uploaden, zodat de accounts voor deze installateurs alvast gemaakt worden. De installateurs hoeven deze dan enkel nog te activeren, door hun eigen wachtwoord aan te maken.
Kortom, Een oplossing die écht iets oplevert
Afzonderlijke spaaracties opzetten, cadeaus uitkeren en een eigen dashboard voor de klant: My Novik biedt een volledige spaarervaring, die bovendien makkelijk én snel te managen is. Of het nu gaat om het aanpassen van de bestelling, het uploaden van punten of het aanmaken van een account: het is allemaal in een paar clicks geregeld.
Op zoek naar de juiste tooling die écht iets oplevert?
Zoek jij nu ook programma’s met potentie, een platform met een bruggetje of een extensie vol expertise?
Stuur Martijn jouw vraag en wij zorgen voor een passende oplossing!